Η ηλεκτρονική Δημοσιοποίηση των Εκθέσεων επί των υποβληθέντων Αιτήσεων Διόρθωσης της Ανάρτησης για την Π.Ε. Ηλείας αρχίζει στις 16/05/2025 και ολοκληρώνεται στις 14/07/2025, παρέχοντας τη δυνατότητα πρώτα στους αιτούντες και έπειτα στους θιγόμενους να λάβουν γνώση και να συμφωνήσουν ή να διαφωνήσουν με τα στοιχεία της Έκθεσης.
ΠΡΟΣΟΧΗ! ΠΡΕΠΕΙ οπωσδήποτε να ακολουθηθούν τα παρακάτω βήματα έως την 14η Ιουνίου 2025, αλλιώς η Αίτηση θα απορριφθεί ως απαράδεκτη.
Κάθε δικαιούχος, ο οποίος έχει υποβάλει Αίτηση Διόρθωσης κατά τη διάρκεια της Ανάρτησης, θα πρέπει από τις 16/05/2025 έως και τις 14/06/2025:
- Να κατευθυνθεί στην ιστοσελίδα του Φορέα «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ» και ειδικότερα στον σύνδεσμο www.ktimatologio.gr/e-services/5
- Να επιλέξει «Είσοδος» και κάνοντας χρήση των μοναδικών κωδικών ασφαλείας taxisnet, από το κεντρικό μενού της εφαρμογής, στη συνέχεια επιλέγοντας «Εκθέσεις – Αναφορές – Αντιρρήσεις» -> «Εκθέσεις», να μεταφερθεί στις Εκθέσεις, οι οποίες έχουν προκύψει από την επεξεργασία στοιχείων από το αρμόδιο Γραφείου Κτηματογράφησης, και αφορούν σε Αιτήσεις Διόρθωσης τις οποίες έχει υποβάλει ο ίδιος επιλέγοντας τον πρώτο σύνδεσμο «εδώ».
- Ο σύνδεσμος οδηγεί σε οθόνη στην οποία φαίνονται όλες οι Αιτήσεις του χρήστη για τις οποίες έχουν συνταχθεί Εκθέσεις από το αρμόδιο Γραφείο Κτηματογράφησης. Προκειμένου ο χρήστης να δει την Έκθεση που σχετίζεται με την Αίτησή του, πρέπει να επιλέξει «Έκθεση», οπότε ανοίγει ένα έγγραφο μορφής pdf, στο οποίο εμφανίζονται, εκτός από τα στοιχεία της Αίτησής του, η εισήγηση και η πρόταση για το αν η Αίτηση πρέπει να γίνει δεκτή, δεκτή εν μέρει ή να απορριφθεί.
- Εκτός από την έκθεση ο χρήστης έχει πρόσβαση και στα συνημμένα της Έκθεσης. Επιλέγοντας «Συνημμένα» ο χρήστης μεταφέρεται στην οθόνη των συνημμένων της Έκθεσης, από όπου μπορεί να δει το σαρωμένο της Αίτησης / Ένστασης που έχει υποβάλει, όπως και το διάγραμμα χωρικών μεταβολών, εφόσον έχει δημιουργηθεί κατά την επεξεργασία της Αίτησης από το αρμόδιο Γραφείο Κτηματογράφησης.
- Για κάθε Αίτηση που έχει υποβάλει ο χρήστης για την οποία έχει συνταχθεί Έκθεση, πρέπει να υποβληθεί Αίτηση Αναφοράς στην οποία θα δηλώνει αν συμφωνεί ή διαφωνεί με τα προτεινόμενα στην Έκθεση. Σημειώνεται ότι δεν υποβάλλεται Αίτηση Αναφοράς για αιτήματα που δεν αφορούν σε εκτοπισμό άλλου δικαιούχου.
- Προκειμένου να υποβληθεί Αίτηση Αναφοράς πρέπει ο χρήστης να επιλέξει «Υποβολή Αίτησης Αναφοράς». Η συγκεκριμένη επιλογή εμφανίζεται με κόκκινο φόντο στις περιπτώσεις που δεν έχει ξεκινήσει η υποβολή της αναφοράς από τον αιτούντα.
- Η πρώτη επιλογή του χρήστη είναι «Να γίνουν οι διορθώσεις σύμφωνα με την Έκθεση». Με αυτή την επιλογή ο χρήστης δηλώνει ότι συμφωνεί με την Έκθεση. Στη συνέχεια πρέπει να επιλέξει «Προσωρινή Αποθήκευση» προκειμένου να αποθηκευτεί προσωρινά η Αίτηση. Αν ο χρήστης επιθυμεί μπορεί να καταχωρήσει και να επισυνάψει έγγραφα αν το κρίνει απαραίτητο (μη υποχρεωτικό πεδίο).
- Η δεύτερη επιλογή του χρήστη είναι «Διαφωνώ με την Έκθεση και υποβάλλω την αναφορά μου». Σε αυτή την περίπτωση ο χρήστης καλείται να συμπληρώσει τους λόγους που διαφωνεί με την Έκθεση (υποχρεωτικό πεδίο) καθώς και να καταχωρήσει και στη συνέχεια να επισυνάψει έγγραφα αν το κρίνει απαραίτητο (μη υποχρεωτικό πεδίο).
- Σημειώνεται ότι ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να προσθέσει έγγραφα στην αναφορά του μέχρι την ημέρα λήξης της διαδικασίας υποβολής αναφορών, ακόμη και αν αυτή είναι σε οριστική κατάσταση. Επισημαίνεται ότι μετά την οριστική υποβολή επιτρέπεται μόνο η προσθήκη νέων εγγράφων και όχι η τροποποίηση / επεξεργασία των εγγράφων που είχαν καταχωριστεί πριν την υποβολή της αίτησης αναφοράς.
- Όταν ο χρήστης συμπληρώσει τους λόγους διαφωνίας και καταχωρήσει και επισυνάψει όσα έγγραφα θεωρεί απαραίτητα, επιλέγει «Υποβολή», οπότε η αίτηση γίνεται οριστική και παίρνει αριθμό πρωτοκόλλου.
- Τότε ενεργοποιείται στην οθόνη είτε η επιλογή «Προεπισκόπηση αίτησης αναφοράς» στην περίπτωση που ο χρήστης έχει επιλέξει ότι διαφωνεί με την Έκθεση, το οποίο οδηγεί σε εκτύπωση (pdf μορφής) των στοιχείων της αίτησης αναφοράς, είτε η επιλογή «Αποδεικτικό» στην περίπτωση που ο χρήστης έχει επιλέξει ότι συμφωνεί με την Έκθεση, το οποίο οδηγεί σε εκτύπωση (pdf μορφής) των στοιχείων της αίτησης αναφοράς.
- Μετά την υποβολή της αίτησης αναφοράς ενεργοποιείται το κουμπί «Υπεύθυνη Δήλωση» το οποίο πρέπει ο χρήστης να επιλέξει προκειμένου να μπορέσει να επισυνάψει έγγραφα που αποδεικνύουν ότι έχει γνωστοποιήσει στους θιγόμενους ιδιοκτήτες τα απαραίτητα έγγραφα, ώστε να είναι παραδεκτή η αίτηση αναφοράς του. Μέχρι ο χρήστης να επιλέξει το κουμπί «Υπεύθυνη Δήλωση» δεν είναι δυνατή η επισύναψη εγγράφου στον πίνακα των θιγόμενων.
- Στη συνέχεια, πρέπει να ενημερώσει όσους ιδιοκτήτες θίγονται (βλ. πίνακα θιγόμενων ιδιοκτητών) μέσω e-mail ή συστημένης επιστολής (ΕΛΤΑ/ταχυαποστολή courier) ή δικαστικού επιμελητή, αποστέλλοντας:
α) την Αίτηση Διόρθωσης που έχει υποβάλει,
β) την Έκθεση του Γραφείου Κτηματογράφησης,
γ) το παρακάτω ενημερωτικό μήνυμα: "Σας ενημερώνουμε ότι επηρεάζεστε (θίγεστε) από Αίτηση Διόρθωσης των Κτηματολογικών Στοιχείων. Μπορείτε να συμφωνήσετε ή να διαφωνήσετε (στην ιστοσελίδα www.ktimatologio.gr ή www.ktimatologio.gov.gr) με την προτεινόμενη διόρθωση εντός 30 ημερών, για το διάστημα από την 15η Ιουνίου 2025 έως την 14η Ιουλίου 2025, διαφορετικά θα θεωρηθεί ότι συμφωνείτε και θα υλοποιηθεί η διόρθωση."
δ) αν διαφωνεί με το περιεχόμενο της Έκθεσης, πρέπει να αποστείλει και τις αντίθετες απόψεις του. - Τέλος, στον πίνακα των θιγόμενων, για κάθε έναν από τους θιγόμενους ιδιοκτήτες υπάρχει το κουμπί «Επισύναψη» στο οποίο πρέπει να επισυναφθούν από το χρήστη τα απαραίτητα αποδεικτικά γνωστοποίησης (σε ένα αρχείο pdf). Επισημαίνεται ότι οι γνωστοποιήσεις πρέπει να γίνονται αποκλειστικά στα στοιχεία επικοινωνίας που εμφανίζονται στον πίνακα των θιγόμενων και επιπλέον να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή ώστε στα αποδεικτικά των γνωστοποιήσεων να αναγράφεται το ονοματεπώνυμο ή η επωνυμία του θιγόμενου ιδιοκτήτη.
- Προτείνεται στην περίπτωση ενημέρωσης των θιγόμενων α) μέσω email, να εκτυπώνεται το αντίστοιχο ηλεκτρονικό μήνυμα σε μορφή pdf, β) μέσω συστημένης επιστολής (ΕΛΤΑ/ταχυαποστολή courier), να σαρώνεται το αποδεικτικό αποστολής και γ) μέσω δικαστικού επιμελητή, να σαρώνεται το αποδεικτικό επίδοσης.
Για μια βήμα προς βήμα καθοδήγηση της ανωτέρω διαδικασίας, μπορείτε να δείτε τον επίσημο οδηγό χρήσης του Φορέα "Ελληνικό Κτηματολόγιο" εδώ.
Για οποιοδήποτε πρόβλημα αναφορικά με τη διαδικασία της δημοσιοποίησης των Εκθέσεων, μπορείτε να καλείτε στο τηλεφωνικό κέντρο του Γραφείου Κτηματογράφησης Π.Ε. Ηλείας (τηλ. 26211 21363) ή ηλεκτρονικά μέσω email στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του Γραφείου Κτηματογράφησης: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..
Απαραίτητη προϋπόθεση για την παροχή προσωποποιημένων πληροφοριών αποτελεί η υποχρεωτική γνωστοποίηση του ΑΦΜ του δικαιούχου, του αριθμού πρωτοκόλλου της Αίτησης, του ΚΑΕΚ καθώς και κάποιων επιπλέον στοιχείων ώστε να ταυτοποιείται με ασφάλεια ότι ο ενδιαφερόμενος είναι και ο δικαιούχος.